Kamis, 19 November 2015

Belajar Reiki Healing - Tahap 2 dan 3 Kursus Latihan Reiki

Belajar Reiki Healing - Tahap 2 dan 3 Kursus Latihan Reiki

Jika anda mempunyai minat mendalam untuk mempelajari ilmu Reiki, sebenarnya ada 3 peringkat dalam proses pembelajaran. Tahap pertama dalam proses latihan adalah tahap permulaan di mana pelajar akan diajar bagaimana untuk berurusan dengan kekuatan tenaga dalam badan mereka sendiri dan bagaimana untuk menyalurkan tenaga kehidupan yang akan melayan orang lain.

Sebaik sahaja anda mampu menyalurkan tenaga Reiki yang diajar di peringkat 1, maka anda akan bergerak ke tahap latihan dua. Adalah dimaklumkan bahawa anda tidak melakukan tahap ini untuk sekurang-kurangnya dua bulan selepas peringkat pertama. Ini membolehkan badan anda untuk menyelesaikan kerana anda akan perlu untuk berlatih diri sering di masa ini. Ia biasanya akan mengambil masa sehingga 21 hari untuk pembersihan lengkap siap.

Semasa pembersihan, anda perlu melepaskan semua tenaga negatif dan dapat memberi tumpuan keseluruhan positif ke dalam orang lain. Reiki tahap latihan dua membolehkan anda untuk belajar bagaimana untuk menyalurkan tenaga yang lebih besar dan meningkatkan getaran anda. Anda juga akan dapat untuk memulakan penyembuhan dari jauh dan mengetahui lebih lanjut satu simbol Reiki.

Selepas tahap dua, anda akan memerlukan masa untuk membersihkan dan memulihkan badan anda lagi dan tempoh masa ini membolehkan anda berlatih dan merasai kebaikan yang kamu lakukan. Kebanyakan orang berpuas hati dengan apa yang dipelajari di peringkat satu dan dua walaupun ada mahu terus di atas jalan untuk menjadi tuan Reiki yang merupakan latihan peringkat 3.

Terdapat dua bahagian untuk tiga tahap latihan Reiki dan ini adalah untuk mereka yang mahu menjadi tuan tetapi tidak melakukan rawatan pada orang lain. Pilihan kedua adalah untuk anda untuk menjadi Reiki tuan yang memenuhi syarat yang bukan sahaja boleh melakukan pada orang lain tetapi juga mengajar juga.

Ia adalah dinasihatkan bahawa anda menunggu sekurang-kurangnya 12 bulan sebelum maju ke tahap tiga kerana ini akan membolehkan anda untuk mengamalkan sepenuhnya dan membersihkan badan anda. Apabila anda merasa masa yang sesuai maka anda boleh mula tahap tiga dan menjadi tuan Reiki.

Tahap terakhir akan menjadi yang lain dari yang lain kerana anda akan belajar dari sudut guru pandangan. Anda juga akan meliputi rancangan mengajar dan membangunkan kemahiran anda sebagai seorang guru dan sarjana Reiki. Terdapat banyak cara untuk mendaftar dalam kursus Reiki dan ia adalah satu kemahiran yang menakjubkan untuk mempunyai dalam kehidupan anda. Tiada pengetahuan atau kemahiran sebelum dikehendaki dan anda akan menikmati setiap minit.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar